fredag 6 augusti 2010

Jobbig vecka

Det har varit en jobbig vecka. Daniel och jag har fått alldeles för lite sömn vilket lett till en hel del irritation och gräl. Agnes har vägrat att somna på kvällarna och som värst höll vi på med nattning i 2h häromkvällen. F..n vad less man blir då. Vi får ju ingen egentid!

I gårkväll kändes det dock som att det började vända så smått; Agnes nattning tog (bara???) 50minuter och efter det satt Daniel och jag i soffan och av njöt ett deilkat rött vin och kex och smörgåsar.
Det kändes nästan som lite "nykärt". Då kan ni tänka er hur sällan vi har någon tid för oss själva.

Vi har aldrig någon avlastning eller någon som kan se till våra barn ens för ett par timmar - och det är tufft kan jag lova.
Aldrig sitta och äta i lugn och ro, inte sitta och läsa, prata, gå på toaletten eller andra banala saker utan att bli avbruten. Aldrig få sova en hel natt.
Och detta ständiga lekande med barnen. Agnes vill ju vara delaktig i allt, och hon vill att vi ska vara med henne hela tiden.

Våra barn är det finaste vi har och vi älskar dem över allt annat. Vi skulle aldrig vilja vara utan dem. Men det som jag skrivit i detta inlägg kvarstår ändock som ett faktum.

4 kommentarer:

  1. Jag tog ju lite del av eran situation när jag var hos er så jag förstår att ni är trötta och slitna för ni får lite sömn och tid för er själv. Visst är småbarns tiden intensiv men låt inte barnen styra era liv så att säga om du förstår hur jag menar.
    Som jag sa och som du även hört från andra så är det inte farligt om de skriker, gråter och får vänta..det är inte det samma som att man inte älskar sitt barn..för det gör ni verkligen och det syns och de får kärlek och närhet av er.

    Agnes nattning som tar tid..är hon trött då ni vill hon ska sova för natten? Vet en period någon av mina sov middag och var inte alls trött då till kvällen.
    En bus och uppspelt tjej kan vara svårt att bara säga till att nu ska vi sova (nu vet jag inte om ni gör det) men jag tror det är bra att varva ner lite på kvällen och ha lite mys..t.ex...bada..krypa i pyjamasen..kika på lite film, läsa bok etc..

    Förstår att det vore skönt med lite avslastning för er ibland för man behöver det hur mycket man än älskar sina barn..du vet att bodde jag närmare så ställde jag upp.

    Kram på er!!

    SvaraRadera
  2. Mariana!
    Vi har dragit ner på Agnes dagsvila fr.om i förrgår till 50minuter och senarelagt kvällsnattning med 30min.
    Vi brukar alltid varva ner med lugna"lekar" eller läsa böcker eller en lugn barnfilm.

    Tack för att du finns
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Låter som om du har det tufft just nu. Måste kännas jobbigt att inte ha tid att göra det som man känner behövs för en själv..
    Synd att ni inte har någon som hade kunnat passa de en liten stund över dygnet så ni också kan få vila ut er! Det behövs nog...

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara skriva att jag svarade på dina tre kommentarer i min blogg.. På de olika inläggen

    SvaraRadera