måndag 2 augusti 2010

YES Green!!!

Vilken rafflande spännande EM-höjdhoppsfinal igår kväll.
Jag tippade och hejade på Blanca Vlasic - min stora idol. Och sjävklart tog hon hem segern:-) En outstanding girl!
Och kan ni tänka er - Emma Green tog silver. Vad hon har tagit sig den tjejen! Från en medelhöjdhoppare, osäker, ständigt nära till gråt och i skym undan av Kajsa Bergqvist, så har hon gått till att vara bland de bästa kvinnorna i världen. Hennes hopp igår på 2,01 var snyggt! Vilken tjej!
Green rev på inhoppet, och då trodde jag att det var kört. Men efter det klarade hon höjd efter höjd och här hemma skreks och hejades det för fullt i TV-soffan - speciellt mamman här i huset gjorde sin röst hörd...hon t.o.m lyckades väcka sonen...:-) Men det var det värt:-)


ETT STORT STORT GRATTIS EMMA!

1 kommentar:

  1. jaha var det de alla skrev om på facebook (I)
    Nu vet jag det också :P
    vilken tur att du berättade det, så blev jag lite klokare igen...

    SvaraRadera