tisdag 3 augusti 2010

Som vanligt amning ett flertal gånger i natt. Men trots allt tycker jag att jag fick en riktigt godnatt (läs fruktansvärd för den som är van att få sova åtta timmar i ett sträck) Mellan amningarna sov jag stenhårt. 06.30 vaknade jag av världens brak och trodde (för andra gången sen vi flyttat hit) att huset höll på att rasa samman.
Hm, det var Agnes som slängde ett stort och hårt hönsägg av trä mot dörren. Ett mycket effektivt sett för att få mamma att komma upp och leka. Och så blev det. Maken kröp ner bredvid Axel och jag och Agnes gick upp och åt frukost.

Vad brukar ni äta till frukost? Jag äter nästan alltid en tallrik med filmjölk och flingor + en smörgås (ost, leverpastej eller skinka)+ dricker te. Agnes äter alltid en tallrik med havregrynsgröt o äppelmos + en smörgås + dricker vatten.
Och redan ca 08.30 tar vi en fm-fika. För då behöver jag K A F F E! Då blir det ofta skorpor och kex.

Efter frukost idag byggde Agnes och jag "världens längsta" tågbana:-) Stolta är vi!

Ha en fin dag och var rädda om er.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du ändå fått sova mellan amningarna.
    Även här har frukost intagits som idag blev smörgåsar och te..ibland tar jag även fil/yoghurt och flingor till.
    Nu sitter jag med mitt morgonkaffe här.

    Ha en fin dag! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Testade att svara dig i min blogg. Vet inte om du fått det...

    SvaraRadera