torsdag 17 mars 2011

Förändringarnas vind

Det känns lite som att jag lever i förändringstider. Mycket nytt och spännande i mitt liv och mycket som väntar.

Om exakt två veckor börjar jag studera på heltid. Det ska både bli spännande och inspirerande. Det tuffa är att vara ifrån barnen hela dagarna. Tack och lov är denna matematikkurs endast tio veckor och under dessa veckor är Daniel föräldraledig. Så för barnen är allt nästan som vanligt och det blir inte mer tid för Agnes på förskolan i och med detta.

Men först på förändringsvind-agnendan är nu på tisdagkväll då jag ska vara borta från familjen hela kvällen för första gången sen Axel föddes. Det ska bli jättekul  - och jag måste erkänna skönt... Jag ska iväg på mammakväll som kyrkan ordnar en kväll i månaden. Dit kommer mammor för att för en kväll få känna sig som annat än mammor. Vi äter middag, pratar, skrattar, spelar paketspelet och pratar minmalt om våra barn. Underligt - men det fungerar.

Ja, och efter min tio-veckorskurs står TURKIETRESAN på tur. Dagen efter sluttentan lyfter hela familjen med flyget från Sturup till Antalya i Turkiet. Det ska bli helt underbart!!!!! Oj vad vi längtar.

I förändringarnas tid ligger ju också att Daniel söker nytt jobb. Det är tufft och tär på oss, men är samtidigt spännande och kan faktiskt bli hur bra som helst i slutändan...


Nu önskar jag er allt gott och får säga hejdå p.g.a mina guldklimpar till barn vill ha min uppmärksamhet:-)

3 kommentarer:

  1. Det är lite ovanligt att jag inte får några kommentarer. Så jag går in och prövar här så att det fungerar...

    SvaraRadera
  2. Kul för dig med mammakvällen..man behöver ha lite egen tid.

    Och jag förstår att ni längtar till resan med sol och bad..härligt!

    Hoppas det ordnar sig med jobb för Daniel inom en mycket snar framtid..det är tuff det förstår jag.

    Även hos oss blåser det lite av förändringsvindar som jag tror i slutänden kommer bli jättebra. Berättar i mail till dig snart.

    Hoppas ni har en härlig fredag. Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är Lars iväg på tisdag, så jag kommer inte på mammakvällen. Kanske nästa månad... Ni är många anmälda så det kommer att bli hur kul som helst!

    Oj, är det så snart du börjar plugga... då vill ´jag gärna ta en fika innan! Jag har ganska ledigt nästa vecka, hur har du det då?

    Kram kram

    SvaraRadera