söndag 20 mars 2011

Frestelsen är stor

Fint parkerad i garaget står Axels 1-årspresent; en röd BOBBY CAR! Jag är frestad att ge honom den redan nu när våren är kommen och vi tillbringar många timmar per dag utomhus. Men jag ska försöka hålla mig. Blir så mycket roligare om han får den på "rätta dagen" = 9april. Min lille älskade son som redan ska fylla 1år.
Minns och längtar tillbaka till förra våren när jag var höggravid och förlossningen närmade sig. Vilken spänning och förväntan. Den känlan är obeskrivbar när man vet att man kan föda vilken dag, vilken timme, vilken minut som helst.
Och jag som (till mångas förskräckelse) älskar att föda barn. Det gör ont - helvetiskt ont - det kan ingen komma ifrån. Men det är SÅ HÄFTIGT!!!!!
Först hemma när man börjar fatta att "Nej, jo, oj, nu är det på riktigt. Nu ska vi åka in!" Och så tiden på förlossningen inna själva födandet har börjat, och sen krystvärkarna och allt det intensiva. Och sen när det lilla knytet kommit ut.
JAG VILL GÖRA DET IGEN!!!!! Men det blir nog inte så.. Både Daniel och jag känner oss nöjda och lyckliga med två barn - de två finaste barnen i hela världen. Och med tanke på att vi nu båda är 40+ så finns det inte utrymme för någon sladdis.

Men oj vad jag skulle vilja uppleva en förlossning ännu en gång!

BOBBY CAR blir det iaf till sonen, som föddes för 11,5 månader sen, på födelsedagen. Jag har börjat planera inför den stora dagen. Farmor kommer ner hit och firar med oss. Ska bli mysigt att ha henne här med tanke på att hon är den enda av Daniels och mina föräldrar som finns med oss längre. På morgonen blir det uppvaktning på sängen med sång, paket, ballonger och favoritsmörgås.
BARNKALAS blir det såklart framåt dagen med tårta och fiskdamm.
Kvällen ska vi avrunda med middag som jag har tänkt att födelsedagsbarnets storasyster får bestämma:-)

För att förgylla dagen extra mycket för Axel kommer det att bli mycket gunga av i lekparken under dagen, med tanke på att det är hans favoritsysslesättning bredvid att köra runt (läs röja) med sin inomhus"bobbycar" i SpeedyGonzales-fart genom hela huset:-)

2 kommentarer:

  1. Så fort det går..snart dags för 1-år kalas och jag kan tänka mig vilken fart det blir på honom med Bobby car också:)

    Visst är det häftigt med förlossning det kan man inte komma ifrån och den smärta man känner den försvinner ju så fort som tur är:)och du/ni har verkligen två goa guldklimpar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den kommer han med all säkerhet ha väldigt mycket skoj med, en riktig toppenpresent. Känner dock igen det där att det är svårt att hålla på presenterna...:-)

    Kram Nicole

    SvaraRadera