onsdag 16 mars 2011

På två timmar

För att nätterna med Axel ska innehålla så mycket sömn som möjligt, får han sova max 2h dagtid.
Det låter som en lång sträcka med egen-tid för mig. Men ack vad fort dessa två timmar går. Jag hinner ju ingenting av allt som jag vill, känns det som. Eller så hinner jag massor av småbitar - en bit här och en bit där - men ingenting blir ordentligt gjort.
Igår såg jag ut som Speedy Gonzales himself under dessa två timmar tror jag; åt lunch, pluggade, duschade, rakade benen, vek tvätt, hängde tvätt, pluggade, bloggade, klädde mig --PIP, där var tiden ute.
Idag känns det som något liknande. Har precis ätit lunch och nu ligger skolboken och väntar. Skippar nog duschen idag och försöker få mer sammanhängande läsning.

Fast jag vet ju vad jag egentligen borde göra efter en natt med två timmars sömn (Axel bökig; fick en febertopp samt hade nog magknip den lille knatten) : SOVA!!!! Maken sa åt mig här nu att gå och lägga mig. Det vore såå skönt. Men ack vad svårt jag har för det. Vill liksom inte gå miste om dagen. Och så tar det alltid så lång tid innan jag somnar, och då känns det liksom inte som någon idè eftersom Axel ändå ska väckas sen...

Hm...

1 kommentar:

  1. Jaså där ser man världen är lite ibland.
    Jo det har blivit semla 2 dagar i rad.
    SÅ 2 semlor hittils har jag ätiti :D

    Ursch jag har tagit ett super svårt beslut idag igen. Men med stöd från ätstörningsenheten
    att jag INTE ska läsa så många ätstörningsbloggar då endel är triggande mer än någonsin.
    Super svårt beslut.
    Men samtidigt så om det går åt det hållet med
    simskolan som det ser ut nu, Kommer jag lägga ner min blogg jag har nu och bara sattsa på hantverken.
    För jag kommer ev bli ansvarig simsläre för hela Sandvikens sims och hoppklubb,
    Så vill INTE att folk sa se den.

    Nu vet jag att du är ärlig mot mig, Så vill
    du fortsätter är det.
    ÄR min blogg triggande? För andra att bli
    sjuk????
    Kramar

    SvaraRadera