torsdag 10 mars 2011

PASSAR PÅ

2/4 i Malmö, 1/4 sover och den sista 4-delen, som är jag, passar på att göra sådant som man inte kan göra med två vakna, lekande barn i närheten; pluggar och bloggar.

Axel vaknade 00.30 i natt och var jätteledsen. 39,6 i temp, fick en Alvedon och somnade huttrandes om på min mage. När vi gick upp i morse var tempen uppe på 39,8. Fick en hel barnIpren - vilket man ytterst sällan ger sådana små, men blev rådd till det av barnavd. Vi måste få ner Axels feber nu när han drabbats av ännu ett virus innan RS-viruset lämnat hans kropp.
Frukost ville han inte ha någon. Drack några klunkar vatten, ammade, var trött, hänging, ledsen och somnade sen om efter en stund.

Och Agnes då? -Ja egentligen är det henne jag tycker mest synd om just nu. Hon kommer i kläm och jag hinner inte alls med henne så mkt som jag vill. Hon vill också vara sjuk, säger hon. Ååååh mitt lilla hjärta!
Vi är tacksamma över att Daniel kan vara hemma så mkt denna period. Nu har Daniel och Agnes åkt in till Malmö för några ärenden samt besök på Burger King. Hon behöver egen-tid utan lillebrorsan.

Själv sitter jag och pluggar "Matemtik och barn." Mycket intressant!
Kursen börjar 31 mars och här sitter jag med en bibba av studielitteaturen redan nu och har hunnit läsa en och en halv bok. Ambitiös? Haha, det är bara mitt förnamn:-)

2 kommentarer:

  1. Stackars er! Skönt att Agnes får lite egentid med pappa. Hoppas att Axel blir bättre snart, det är så jobbigt när ens små är sjuka! Kram

    SvaraRadera
  2. Visst det är inte bra att man inte är ärlig,
    Men det är så grymt svårt.
    Även om Hanna vill bli frisk, Så är det
    ätstörningsom blir mycket mera arg och hystersik ju mer jag går imot,
    Men dom vet ju på dagboks korten ang maten
    för där är jag ärlig vad jag äter eller kräks så.

    Men träning är så svårt att släppa jag har alltid tränat mycket. Som tävlingsimmare sen
    jag var 10 år. Så träna är min vardag.
    KRAMAR HANNA

    SvaraRadera