tisdag 15 mars 2011

SKITIGT VATTEN

Ojojoj! Skitigt värre var det i uterummet efter höst, vinter och förvår!
Men nu är det rent:-) I går plockade jag bort allt bråte och placerade i garaget respektive slängde. I fm var jag ivrig att fortsätta vårstädningen för att få in den härliga vårfeelingen:-) Så efter att ha lämnat Agnes på förskolan samt intagit lite fm-fika med sonen, så placerade jag den sistnämnde (iklädd overall, stövlar och mössa = isande vindar ute) på trädäcket utanför uterummet tillsammans med en hög leksaker och mig själv inne i uterumet med skurhink och mopp i högsta hugg. Tala om svart vatten det blev i hinken... Inte konstigt med tanke på att rummet hela hösten och vintern har använts till barnvagnsparkering efter slaskiga, leriga, snöiga och regninga promenader...
Känns så skönt att det är rent och fint i uterummet nu och vi snart kan inta vår första lunch där för säsongen. Jag har en stark känsla av att det blir redan denna vecka. Solen värmer upp rummet fort.
Nu återtår att putsa all de stora fönstren. Men det får vänta tills det är  varmare ute ochAxel inte behöver sitta i den isande kylan och leka. Längtar till han kan gå själv, för då kan han ju tulta omkring där ute när jag "jobbar" och behöver inte bli så kall.

Axel ligger lååångt efter Agnes vad gäller finmototriken (apropå något helt annat). Agnes började t.ex äta själv när hon var sju månader och sen dess har vi aldrig fått mata henne. Men Axel har väntat med ända till nu att att äta på ett någorlunda hyfsat sätt, själv. Idag åt han hela sin lunch själv. Kändes mycket bra att slippa sitta och mata. Heja Axel!!!! At last...

4 kommentarer:

  1. ÅÅ Jag vill med ha vår nu,
    Själv har vi hur mycket snö
    kvar som helsr. Ute. På taken
    balkongerna.
    Isiga gångvägarr.
    Ursch listan kan göras lång. Det snöade sist
    igår hos oss. Ska komma mera snö denna vecka
    enligt väderexperterna URSCH
    Vår vill vi ha.
    kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Ja man vill verkligen ha vår nu. Här är det en del snö kvar än men solen strålar från en klarblå himmel idag med..så skönt!

    Uterum är något jag saknar så här på våren..men en dag så har jag nog ett:)

    Hoppas ni får en härlig fortsättning på denna tisdag nu. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har ätit lunch i vårt uterum idag! Helt fantastiskt! Snart ska vi åka till stugan och planera för bygget. Känns ju helt rätt idag när SOLEN skiner.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vårvibbar. Härligt! Solen är juh iof här, men uhj vad det ska blåsa kallt. Hoppas på varmare tider inom snar farmtid:-)

    Kraaaaaaaaaaaam Nicole

    SvaraRadera