tisdag 1 mars 2011

RS

RS-virus är det, och inget annat, min lille skrutt drabbats av. Fy vilka otäcka och jobbiga dygn det har varit. Axel har inte orkat sitta, äta, skratta eller ens knappt varit vaken någonting. Och när han varit vaken har han hostat och skrovlat hela tiden.

Vi fick åka in till akuten även på söndagen och då konstaterades det att han har drabbats av RS (vad var det för skitläkare i lördags som inte undersökte honom tillräckligt???).
I går morse var han som värst däran. Han var helt väck och bara hängde över min axel och det gick knappt att få liv i honom.
Det blev barnmottagningen i Ystad där han fick inhalera igen och tillbringa ett par timmar. Nu medicinerar han regelbundet med Ventoline och smärtstillande och febernedsättande.
Vi tycker att han är piggare idag. Så nu hoppas vi att det går åt rätt håll.


Jag är också febrig och hostig och det göe såklart det hela ännu jobbigare då Axel ju kräver ständig uppsikt just nu. Jag vågar inte somna ifrån honom...

7 kommentarer:

  1. Ursch stackars er. Jag lider med er.
    Hoppas ni blir pigggare båda 2 snart,

    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att lilleman är bättre och jättetråkigt att du blivit sjuk! Krya på er. Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att Axel piggnat på sig men tråkigt att du blivit sjuk nu..ta hand om er och krya på er! Kram!

    SvaraRadera
  4. Usch va jobbigt för er, men skönt att Axel verkar må lite bättre, hoppas snart att du oxå gör det. Krya på er. Kram Theres

    SvaraRadera
  5. Usch, ja ibland gör ju läkarna misstag när de inte är tillräckligt uppmärksamma...
    Men huvudsaken är att Lilleman är på bättringsvägen, tråkigt att du håller på att bli sjuk dock :(
    Jag håller yummarna för er och skickar styrketankar, är så glad att du skriver blogg igen, du ger mig kraft!

    Kramar Mia

    SvaraRadera
  6. Visst är det lätt att det blir
    mycket träning. Men nu får jag träna
    på dagvården 2 dagar i veckan. Max 1 timme varje gång.

    Sedan litar dom inte riktigt på mig med jobbet att jag simmar då med.
    Eftersom vi hyrt badhuset och det är 1½ timme innan bilarna går hem till Sandviken igen från jag slutat.
    Jag brukar inte simma då. GÖr jag det så max
    4 längder av varje simsätt så
    400m lugnt som små streching efter jobbet i vattnet.
    Så 3 dagar i veckan har jag,
    Försöker hålla det allt jag kan med. Fast det är svårt-

    Nu ihelgen ska jag hem till mamma och hela
    den syskonskaran,
    Så mat på hög nivå. Nu kommer jag absolut inte undan.
    vilket är skönt med. För jag vet att det lönar sig inte att ta strid med mamma. Hon är nog den enda som är starkare än ätstörningen,
    Efter alla våra kamper under 5-6 års tid.

    Hoppas ni mår bättre snart.
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  7. Hihih ja det e härliga män vi har som skämmer bort oss med jämna mellanrum. Tom "glömde" överaskande grönsakerna, men hey jag slapp stå vid spisen:-D

    Det var skönt att höra att Axel e bättre nu, men jag glömde juh att höra hur det är med dig? Har din feber gett med sig än??

    Kram

    SvaraRadera