torsdag 22 juli 2010

Ojdå

Det vände tvärt med dottern i går kväll. Från en sprallig, glad och sprudlande tjej som hoppade runt i poolen till en tjej som plötsligt inte ville något annat än att hänga i pappas famn. Då kände vi hur het hon blivit. Jag tog tempen på henne och då visade det sig att hon hade 39,6 i feber stackarn. Så hon fick en Panodil+1/2Ipren (bästa effekten för att få ner hög feber enl. medicinarna). Dottern somnade redan 18.50, var vaken någon timme mellan 20.00-21.00 men sen dess har hon sovit och sover än. Hm, undra hur det står till med febern.
Maken har sovit inne hos henne i natt.

Sonen och jag har som vanligt sovit tätt ihop i den stora dubbelsängen. Undra om det finns någon bebis på denna jord som ammar så mycket nattetid som han gör? Han blir helt tokig om han inte får suga på bröstet hela tiden.
Jag är en amningsmamma och tycker att det är supermysigt. Men dessa nätter börjar ta knäcken på mig. Jag vet inte hur jag ska göra för att få mina bröst mindre attraktiva för sonen :-) Någon som har erfarenhet och tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar