fredag 30 juli 2010

Sandviken tur- och retur

Japp, denna resa har min väninna Mariana gjort och det är jag så glad för.
Hon landade med flyget i Sturup i tisdags morse och tillbrinagde sen tre dagar här hos oss i Skurup.

Vi träffades för tre år sedan på nätverket anorexi-buliminkontakt och har sen dess hållit kontakt via mail och telefon. Och nu äntligen fick vi träffas på riktigt.
Mariana har aldrig haft någon ätstörning utan fanns på ovan nämnda nätverk som mamma till en dotter med anorexia.
Jag har efter mitt tillfrisknanade och friskförklarande försökt att stötta Mariana och hennes dotter och ge dem olika tips. Och på så sätt har vi kommit varandra allt närmare.

Nu när Mariana var här var det inte ätstörningsprat som fyllde vår tid - även om vi oundvikligt kom in på det ämnet - utan vi pratade om det mesta som fyller vår vardag; familj, barn, hushåll, nöjen, mat, dryck, intressen, trädgård...Ja allt mellan himmel och jord.

I onsdags var vi inne i Ystad och hade en härlig e.m.
Agnes och Daniel var iväg och badade och Mariana och jag tog med oss Axel till Ystad där vi fikade på Bäckahästen, promenerade i gränderna samt var och tittade på det gamla klostrets ört- och rosengård. Ystad är en fantastisk liten stad.

Åk dit ni som har vägarna förbi - ni kommer inte att ångra er. Helt omöjligt är det inte att ni stöter på mr.Wallander him self :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar