onsdag 21 juli 2010

Vardagslycka

Onsdagse.m. och kvällen närmar sig.
Vi har haft en skön dag här hemma i trädgården hela familjen. Nu har maken tänt grillen, öppnat en öl och serverat mig ett glas rött.
Mm, underbara aromatiska dofter sprider sig från grillen; vitlöksmarinerade kycklingfilèer. Till detta ska vi (hör och häpna inte ha färskpotatis) ha ris, dillsås på turkisk yoghurt samt broccoli.

Maken och jag hoppas på att barnen ska somna i rimlig tid i kväll - vilket innebär senast 20.00. Vi behöver vår egen tid bara han och jag. Den är sällsynt när man har en 22månaders och en 3månaders...Fullt upp hela tiden. Och med tanke på att vi inte har några släktingar "inom räckhåll" så har vi aldrig någon s.k. avlastning.

Nu önskar jag er alla en skön sommarkväll. Jag ska gå iväg och pussa på mina barn nu (den ena sprattlar i gymet och den andra springer omkring tuggandes på ett äpple).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar