söndag 27 februari 2011

Luftrören skrovlar:-(

Igår hade Axel haft feber och en hemska hosta i fyra dagar. Inte så farligt, tyckte jag, barn är ju ofta sjuka. Men ju längre dagen gick i går, desto hängigare blev han. Till slut orkade han inte ens sitta upp själv och somnade så fort man höll honom i famnen. Min lille guldklimp vad det gjorde ont i mitt hjärta att se honom sådan.
Jag ringde 1177 och de sa åt mig att åka in till akuten för att kolla upp Axel.
Det var tur att vi gjorde det, för läkaren konstaterade att Axels luftrör hade svullnat en hel del och han hade svårt att få luft. Så han fick inhalera Ventoline i mask för att vidga luftrören, och så fick han slemlösande medicin.
Vi fick stanna i två timmar för observation och under den tiden piggnade han till rejält.
Agnes hade det kul med pappa under tiden. De gick och handlade hamburgare med pommes frittesoch hade det tydligen hur mysigt som helst i sjukhusets vestibul. Förutom att äta så busades det, enligt fadern, hej vilt under de två timmarna:-)

När vi kom hem från sjukhuset vid 19-tiden var Axel jättepigg och skrattade, busade och tog FYRA STEG helt själv!!!! Men när klockan var nio somande den lille utmattad.
I natt vakande han vid 3-tiden med 39,4 och idag har han varit slö och matt igen och sover och sover.
Han låter rosslig och jag funderar på om vi bör åka in så att han får mer Ventoline..? De sa att vi skulle komma tillbaka om vi tyckte att han blev dålig igen.
Men det är svårt. Visst är han dålig, men är han tillräckligt dålig för att åka in?

Suck vad svårt. Jag tror vi avvaktar tills han vaknar efter detta sovpass så får vi se hur han mår.

2 kommentarer:

  1. Stackarn..hoppas han piggnar på sig så ni slipper åka till sjukhuset igen. Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt! Hoppas han mår bättre nu! Kram

    SvaraRadera