måndag 14 februari 2011

BL

BL...Jaa ni, jag vill inte skriva BF utan just BL.
BarnLöst (inte barn fritt...) blir det några timmar för mig i kväll. Det är första gången sen Axel föddes för drygt 10 månader sedan, som jag lämnar hemmet en kväll utan att ha med mig ett av eller båda barnen. Känns lite sisådär. De ska tack och lov vara med sin fantasiske far.

INFLYTANDERÅDET står nämligen på agendan ikväll. Jag sitter med i Skurups Kommuns förskolors inflytanderåd. Känns bra och viktigt nu när vi har Agnes i förskolan och om ett år även har Axel där.
Om vi har så stort inflytande vet jag väl inte precis...Men man får en god inblick i förskolorna genom att vara med där; ekonomi, barnomsorgskön, kosten och tankar kring den, personal, likabehandlingsplaner et.c. et.c.


I morgon är det tisdag, och dags för förskolan för Agnes igen. Då ska Axel och jag åka med min nya väninna Nicole och hennes dotter Alicia (jämngammal med Axel) till Ystad. Tänkte äta lunch, gå i affärer och flanera i gränderna innan Axel ska på kontroll på öron/näsa/hals på Ystad lasarett kl ett. (Oooh vilket poetiskt rim)
Maken tar ledigt i morgon em och hämtar Agnes på förskolan. Annars hade vi inte fått ihop det med Axel läkarkontroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar