fredag 25 februari 2011

Sportlovsspelande

Med två snoriga, hostande barn varav en även har haft krupp i natt med tillhörande feber, så har sportlovet mest fått tillbringas inomhus. Lite lekpark orkade de små med i fm, men sen var de rätt slaka...Axel somnade direkt efter en tidig lunch och sover fortfarande.

Agnes och jag har haft det ljuvligt under Axels långa sovpass. Först dukade hon upp med sitt HelloKitty-porslin åt oss och  serverade "Kaffe" och "smörgåsar". Fikalekar är mycket populära:-)

Nu har vi precis spelat ballongspelet. Detta med sällskapsspel har jag längtat efter typ sen Agnes föddes, att få göra med mina barn - och nu är vi där. Härligt!

Ikväll blir det hembakad pizza med nörfärs, färska tomater, champinjoner, oliver och ost:-) Maken vill ha ett par öl, men för mig blir kvällen helvit efter två vaknätter med min hostande, kruppande son.

ÖNSKAR ER ALLA EN FIN FREDAGSKVÄLL // Charlotta


2 kommentarer:

  1. Var har du köpt dom spelen som Agnes har på bordet?
    Av nån konstig anledning har Ida sovit jättedåligt ett par nätter....kanske hon får sova för länge på dagis ( fast jag sagt en timma)Fniss fniss.
    ha det så mysigt ikväll.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Det där ballongspelet spelade vi med här med våra döttrar och gud vad spel vi har spelat med dem genom åren, kul!

    Hoppas ni hade en fin fredagkväll och fick sova gott alla fyra och får en mysig lördag.

    Kram!

    SvaraRadera