lördag 26 februari 2011

TRE STEG

Åååh duktiga älskade lille Axel - igår tog du dina tre första steg, och det ganska stadigt. Så idag hoppas vi på fyra steg:-) 10,5 månader är han skrutten vår. Love you!

Idag är det hamburgerbrödsbak som står på morgonagendan. Det är första gången jag bakar hamburgerbröd, men det verkar inte så svårt. Degen är satt och står nu på jäsning.
Detta med hemlagade hamburgare var en önskan från maken att vi ska äta ikväll. Inte mig emot:-)

Annars ska vi försöka vara ute en del i dag och leka med Agnes. Hon har haft det jobbigt med hosta och täppt i näsan och inte orkat så mycket. Men idag är hon piggare och vill ut och busa.
Axel däremot får nog vänta en dag till med bus utomhus. Feber och hosta som attan.

Ha en bra lördag kära bloggläsare.

4 kommentarer:

  1. Det låter som om ni planerat en wunderbäst lördag helt enkelt :)
    Grattis till Lille Mannen som nu är stor kille, kan man gå runt själv blir det ju så mycket roligare och snart kommer det att gå sm en dans!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Stora killen nu som börjar upptäcka mer av världen..det kommer att bli full fart nu kan jag tänka mig när har är mer stadig på benen..rusa efter syrran och busa:)

    Gott med hemlagade hamburgare..egna bröd har jag aldrig gjort..kanske något man ska prova, du får berätta hur resultatet blev.

    Låter som ni har en fin och mysig lördag framför er.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Härligt att han börjat ta sina första steg.
    Inte långt ifrån att han om ett tag går helt
    själv.

    Hembakt bröd är alltid godare än köpt.
    TYvärr ledsnar man/Jag iallefall ofta på
    det köpta brödet.
    Brukar inte finnas så mycket
    olika variationer som man gillar.
    Sedan tycker jag med det brukar ha en tendens till
    att vara tort.

    Lycka till med bakningen.
    kramar

    SvaraRadera
  4. Dom jag har nu är sista steg i simskola
    Början på tävlingsims
    2002-2003 är dom flesta födda men även någon 04/05 är med i gruppen.

    Denna grupp simmar nu fjärilsim. crawl, bröst och ryggsim.
    SÅ vi slipar på tekniken och kör uthållighet,

    Men annars har jag oftast med barn 4-7 år.
    Lär att våga doppa huvud. FLyta
    ja grunden,
    Eftersom min kropp är inne i svält
    får jag inte ha dessa små barn nu. Men ska åter komma till det den dagen kroppen får den energi den behöver.
    Pga säkerheten.

    I höstas jobbade jag INGENTING pga sjukdomen,
    För 3 veckor sedan. Fick jag börja vara ensam ledare i min gruopp igen.
    Så det var skönt att få mera ansvar,

    Simskolan små barn är något jag vill tillbaka till så jag hoppas det blir snart.
    Men de tär en bra bit kvar. Förhoppningsvis till hösten tidigast.
    Kramar Hanna

    SvaraRadera