onsdag 23 februari 2011

INSTÄLLT FÖR TJEJERNA

Planerna var att Agnes och jag skulle tillbringat hela onsdagen i Malmö med besök i sagolekparken, stadsbiblioteket, Burger King m.m. Men min älskade dotter har hostat och snorat hela natten och är så hängig. Jag tror inte hon skulle få ut något av en sådan dag, så vi flyttar fram det till på lördag och hoppas på bättre tur då.
Daniel skulle egentligen varit pappaledig med Axel idag, men i och med att Agnes och jag stannat hemma, så åkte han och jobbade som vanligt.


Natten då? Jo, ja, njae, vet inte om jag är nöjd eller inte. Axel sov iaf mer och bättre i egna sängen än i går natt. Han somnade 19.30 och vaknade inte förrän 01.00. Jag hade stålsatt mig att inte ta upp honom till mig under några omständigheter. Hur jobbigt kan det vara? Joo, det kan bli helvetiskt jobbigt mellan 01.00 och 02.10 på natten när man är som tröttast. Axel skrek konstant i 1h och 10minuter. Då orkade jag bara inte mer och han fick komma upp till mig. Det var som att vi båda äntligen slappande av då och sov djupt och gott tätt intill varandra till kl.05.00. Då var det amning och sen sov vi en timme till innan natten var över för gott.


Nya tag i natt igen:-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas Agnes piggnar på sig så ni får eran dag till helgen istället.

    Det är positivt Lotta att Axel som bättre natten som var nu i sin egna säng och dessa timmar på natten när man är som tröttast kan vara tuffa men som du säger det är nya tag i natt igen:)

    Hoppas ni får en mysig dag tillsammans nu.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att Agnes mår bättre på lördag så ni får ha er mysdag då istället:-)

    Hur länge sov Axel nu efter lunchen? Jag blev så snopen när Alicia vaknade efter en timme:-S Men hon är pigg o glad, och hon och Lajka tackar för det goda päronet:-)

    SvaraRadera