lördag 19 februari 2011

Läsare

BLEV SÅ GLAD över en ny läsare som hittade till min blogg igår. Jag blev inte glad över hennes tillstånd eller över hur hon mår nu - men över att hon skriver om att min blogg ger henne hopp och kraft att ta tag i sin livssituation. Det är ju bl.a det min blogg är till för. Tänker på dig Hanna, och vet att du fixar detta!

För att ge fler människor hopp om hur underbart livet kan bli efter 25 helvetiska ätstörningsår så ska jag skriva lite om min fredagskväll.

Maken kom hem redan vid halvfem tiden och då satte vi oss hela familjen och åt tacos och maken och jag drack rödvin. Så gott! Och oj vad mätta vi blev. Det är en av de sakerna som är så härliga med att vara frisk från ätstörningarna. Jag äter vad jag, vill hur mycket jag vill, blir proppmätt när jag ätit "för mycket" - men får ingen ångest. Proppmättnaden går över och man blir inte tjock av proppmättnad:-)

Efter maten hade vi familjedisco på dotterns begäran. Min fina 2-åring ville dansa till Carola, så det fick det bli. Härligt svängig musik.

Pyjamser på barnen, kvällsmat, tandborstning och sen nattade maken och jag varsitt barn.

SLULIGEN FICK MAKEN OCH JAG ETT PAR TIMMARS EGENTID! Något vi längar efter från det vi stiger upp på morgnarna. Haha, det var att ta i. Men ni förstår att vi tycker att det är skönt iaf.
Det blev varsitt till glas rött och en stor påse lösviktsgodis framför På spåret. Ett av våra favoritprogram. Pratade och hade mysigt innan det var godnatt även för vår del.

En helt vanlig fredagskväll för oss - men ack så omtyckt och efterlängtad!

2 kommentarer:

  1. Tack för dom fina orden själv.
    Gardinerna är grå som ligger och väntar
    på att bli upphängda på gardinstången.


    Hela min helg har gått åt pipsvängen idag,
    på 15 minuter har jag förstört allt.
    Får inte jobba i morgon heller nu.

    Lunchen gick åt skogen med den. Åkte personlin
    och allt möjligt i väggen,
    Samtidigt rasar vikten sedan i onsdags
    plus att kroppen gått in i vätskebrist
    och förhöjd tempratur.

    Men boendestöd kommer tillbaka senare idag.
    så har jag inte blivit bättre till eftermiddagen kvällen.
    Så rings nog hemtjänsten in till natten,.
    Eftersom jag bor ensam, Med 3-4 mil till min
    släkt så är det extra svårt att fixa allting.

    Men till kvällen har jag redan bestämt vad VI ska äta utan bestik och porslin åt alla håll.
    För jag vill inte läggas in på sjukhus igen.
    Räcker med 2½ månad i höstas.

    Drabbades din kropp av svält? Vätskebrist någon gång?
    Fast du tycker du äter och dricker ordentligt?
    Är din kropp några spår av ätstörningen idag?
    Förlåt för alla frågor, Men svara bara på dom du känner du vill.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hårda ord hjälper faktist tyvärr bäst mot ätstörningsmonstret. Har jag upptäckt under dessa år med.
    Så var ärlig du.

    Det är svårt att lita på andra människor
    är så rädd att dom bara ska höga mig
    1000 kg hela tiden.
    Samtidigt har jag blivit lovad. Att jag inte ska behöva gå upp i vikt,
    Då mitt BMI är på normalvikt.
    Men jag måste stoppa min vikt ner gång.

    Efter regn kommer solsken.
    SÅ idag har frukosten ätits utan att
    någonting åkt i golvet eller
    att jag kräks något.

    Hoppas du får en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera