tisdag 22 februari 2011

Man ska inte ropa hej!

"HEJ" ska man inte ropa förrän man kommit över bäcken  - och tydligen inte heller förrän sonen sovit bra flera nätter i egen säng. Fy piss blä vilken natt. Den lille somnade gott i spjälsängen som vanligt strax efter sju i går kväll.
Men det dröjde inte länge förrän han började göra väsen av sig, sätta sig upp, ställa sig upp "maaaaaammmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaa". Ja jag går dit, stoppar i nappen, lägger honom till rätta, gungar på sängen tills jag hör de djupa andetagen igen.
Men så går det bara en kvart och sen är det samma visa igen. Själv gick jag och la mig ca 21.30 men blev väckt av den lille terroristen i sängen bredvid nästan varje kvart. Vid midnatt tog jag upp honom i dubbelsänegn där han fick sova tätt bredvid mig resten av natten (men ingen amning förrän kl.05!). Ja han sov säkert gott. Men inte hans mor. Axel är så närhetsberoende! Hans fötter rätt in i min mage, hans händer under min tröja och så ska jag helst snusa mot hans huvud hela natten. sover han gott. Men inte jag som sagt...

Det är tur att han är så go`, glad och charmig på dagarna min älskade son. Annars hade jag nog misstänkt att han var en riktig terrorist. Hihi:-)

4 kommentarer:

  1. Ge dig inte..På det igen nu i natt Lotta att han ska sova i sin säng även om det är kämpigt..

    Peppkramar till er!

    SvaraRadera
  2. Det är bara att ta nya tag i kväll. Bakslag kommer alltid.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Barn är härlig oftast iallefall.
    Jag kämpar mycket för just simskole barnen,
    DÅ jag älskar barn, Samt så älskar jag simning,
    Så det är mera än ett arbete för mig med simskolan.
    Jag brinner för det. Älskar värkligen det.

    Jag dricker runt 9 te koppar per dag
    1½-2 liter cola light per dygn.
    Så ja det blir en hel del mängder.

    Jag ska värkligen göra allt jag kan
    För att bli frisk nu.
    Men jag vet väll inte riktigt vart jag
    ska hitta orken att värkligen kämpa.
    Bara igår kväll och idag, Har det varit
    jobbigt att bara skriva ner det jag ätit
    att ännu engån gtänka på den "SKITEN"

    Maten är ju ett av mina stora kontroll behov.
    Samt så är jag ju perfektionst ut i fingerspetsarna.
    Så det är stora bitar att jobba med,

    Hade du svårt att tugga mackor/äpplen osv
    Det har jag,
    Mackor drar jag isär små bitar stoppar i
    munnen och tuggar,
    Äpplen och liknade skär jag i kniv i
    bitar.
    Läskigt att bitaju,¨
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Usch så jobbigt, hoppas att natten blir bättre. Alicia och jag hejar på er:-D Snart är det vår tur :-/

    SvaraRadera